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Claim compensation,,es,A headache or a simple process,,es,The new calculation scale for the compensation for damages that a person may have suffered in a traffic accident introduced in,,es,It has been a real obstacle course for victims of minor accidents,,es,despite the fact that the new calculation will increase the amounts in serious losses,,es,the requirements to claim and increase the policies with low coverage also hardened,,es,To all this is added the usual lack of time and ignorance of individuals when defending their rights before insurers after an accident,,es,The complication of the process leads to people throwing the towel more easily,,es. ¿Un quebradero de cabeza o un proceso simple?

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Claim compensation,,es,A headache or a simple process,,es,The new calculation scale for the compensation for damages that a person may have suffered in a traffic accident introduced in,,es,It has been a real obstacle course for victims of minor accidents,,es,despite the fact that the new calculation will increase the amounts in serious losses,,es,the requirements to claim and increase the policies with low coverage also hardened,,es,To all this is added the usual lack of time and ignorance of individuals when defending their rights before insurers after an accident,,es,The complication of the process leads to people throwing the towel more easily,,es. ¿Un quebradero de cabeza o un proceso simple?

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El nuevo baremo de cálculo de la indemnización por daños que una persona haya podido sufrir en un accidente de tráfico introducido en 2016 ha supuesto un verdadero camino de obstáculos para las víctimas de accidentes leves.

Y es que, a pesar de que con el nuevo cálculo se aumentaran las cuantías en siniestros graves, también se endurecieron los requisitos para reclamar y aumentaron las pólizas con bajas coberturas.

A todo esto se suma la habitual falta de tiempo y el desconocimiento de los particulares a la hora de defender sus derechos ante las aseguradoras tras un accidente. La complicación del trámite conlleva a que la gente tire la toalla con más facilidad.

"Low cost" insurers,,es,Many of the Spanish insurers include in their coverage the legal defense,,es,contracting of low coverage policies is becoming more frequent due to its lower economic cost,,es,These insurers,,es,low cost,,en,they are specialized in finding legal loopholes to avoid paying or take advantage of the user's lack of knowledge to minimize compensation,,es,you have to be very alert when hiring a policy,,es,Scale for work accidents,,es,the scale is also used to calculate compensation to workers for damages resulting from work accidents when they are the result of the action of a third party responsible for occupational health and safety,,es,including your civil liability,,es
Muchas de las aseguradoras españolas incluyen en su cobertura la defensa jurídica. Sin embargo, cada vez es más frecuente la contratación de pólizas de bajas coberturas debido a su menor coste económico. Estas aseguradoras “low cost” están especializadas en buscar los resquicios legales para no pagar o aprovechan el desconocimiento del usuario para minimizar las indemnizaciones, por ello, se ha de estar muy alerta a la hora de contratar una póliza.

Baremo para accidentes laborales
On the other hand, el baremo también se usa para calcular la compensación a los trabajadores por daños derivados de accidentes laborales cuando son consecuencia de la actuación de un tercero responsable en materia de seguridad y salud laboral, incluida su responsabilidad civil, provision recognized in Article,,es,of the Law on Prevention of Occupational Risks,,es,as the authors point out in legal matters Jaume Calvet and Francesc Pérez González Amoros,,es,there are certain disadvantages of different condition for applying the new system scale for traffic accidents in cases of liability arising employer labor accident caused by lack of security ... given the obvious lack of existing homogeneity between the scenario workplace accidents and road accidents ",,es,From your point of view,,es,three aspects that hinder the application of the scale for calculating compensation for accidents due to lack of security measures,,es 42 de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales.

Sin embargo, como señalan los autores en materia jurídica Jaume González Calvet y Francesc Pérez Amorós, “existen ciertos inconvenientes de distinta condición para aplicar el nuevo sistema de baremo para accidentes de tráfico en los supuestos de responsabilidad civil del empresario derivada del siniestro laboral provocado por falta de medidas de seguridad… teniendo en cuenta la manifiesta falta de homogeneidad existente entre el escenario de la siniestralidad laboral y el de la siniestralidad vial”.

Desde su punto de vista, tres aspectos dificultan este la aplicación del baremo de cálculo de indemnización por accidente laboral por falta de medidas de seguridad:

The profile of the driver of a motor vehicle is quite far from offending employer,,es,The responsibility of the driver is more objective while the employer requires guilt,,es,The scale of movement regulates compensation for tort when the foundation of corporate responsibility is contractual in most cases,,es,Other authors also position themselves in favor of the application of the scale for calculating compensation arising from work accidents,,es,and is that,,es,according to its criteria,,es,The system is based on strict liability of the person responsible and the establishment of "compensatory ceilings",,es,making it a tool not suitable for this purpose,,es.
La responsabilidad del conductor es más objetiva mientras que la del empresario exige culpabilidad.
El baremo de circulación regula indemnizaciones por responsabilidad extracontractual cuando el fundamento de la responsabilidad empresarial es contractual en la mayoría de los casos.
Otros autores tampoco se posicionan a favor de la aplicación del baremo para calcular indemnizaciones derivadas de siniestros laborales, y es que, de acuerdo con su criterio, el sistema está basado en la responsabilidad objetiva del sujeto responsable y en el establecimiento de “techos indemnizatorios”, lo que lo convierte en una herramienta no adecuada para este propósito.

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